7000 travelers are sharing their trips daily at TripNtale, shouldn't you?   Upload Photos Now! X

Deel 8: Coromandel, Oostkust Northland

Viewed: 174

Dit deel van de reis staat in het teken van de mooie stranden. We dachten dat we de meest bijzondere delen van Nieuw-Zeeland gezien  hadden, maar de geweldige baaien en witte zandstranden van het noorden hebben in combinatie met het prachtige, zonnige weer een hoop mooie foto’s opgeleverd. Oordeel zelf...

Vanuit Coromandel Town zijn we de pas overgereden naar de andere kant van het schiereiland. Onderweg was het genieten van de vergezichten en vele eilandjes. Bij Hahei hebben we gewandeld naar de Cathedral Cove: een strand met een tunnel in een rots, bekend uit de film Narnia. Hier hebben we heerlijk gezwommen. De volgende ochtend zijn we vroeg opgestaan om te snorkelen in het marine reserve. Hierna zijn we doorgereden tot boven Auckland.

Bij Orewa hebben we gewandeld in het Shakespear National Park. Vanaf het puntje van dit schiereiland hadden we prachtig uitzicht op Auckland en zijn omliggende eilanden, waaronder de jonge vulkaan Rangitoto. ‘s Avonds hebben we in Orewa een lange strandwandeling gemaakt.

De volgende dag stopten we op de route richting het noorden langs de westkust bij twee kauribossen.  Hier zagen we o.a.  een aantal van de grootste en oudste bomen van het land: Tane Mahuta, oftewel ‘ The father of the forest’  is wel rond de 2000 jaar oud!

In Omapere verbleven we twee nachten. Hier hebben we een wandeling gemaakt langs een waterval en nog meer oude Kauribomen. Verder hebben we een middag doorgebracht op een verlaten strand bij de monding van een rivier waarin we gezwommen hebben. In de avonden hebben we mooie zonsondergangen gezien.

Verder naar het noorden hebben we de ferry genomen  en zijn we doorgereden tot in Ahipara. Dit hostel, direct aan het strand, was ideaal voor een middagje boogey-boarden. Vanuit hier konden we ook een dagtocht maken naar Cape Reinga: het uitsterste noorden. De bus reed heen met eb over 90 Mile Beach, stopte voor sandboarden vanaf een grote duin, bracht ons naar een prachtig strand voor de lunch en vervolgde de weg naar de vuurtoren. Op dit punt komen de Tasmanzee en de Stille oceaan bijeen. De Maori buschauffeur gaf met humor veel informatie over de omgeving en de Maoricultuur. ‘s Avonds hebben we volgens de Lonely Planet de beste fish ‘n chips van NZ gegeten in de haven van Mangonui.

Vanuit Ahipara reden we nu naar het oosten. Onderweg hebben we het Karikari peninsula ontdekt. Hier troffen we enkele tropisch uitstralende witte zandstranden. We hebben hier een middag gezwommen en gesnorkeld in de verschillende baaien.

Inmiddels zijn we in het havenplaatsje Whangaroa beland, waar we vier nachten verblijven en even helemaal tot rust komen. Gisteravond hebben we een wandeling gemaakt naar een uitzichtpunt over deze baai. Vanaf hier hebben we de zonsondergang bekeken.

Aan het eind van de week zien we Sebastiaan en Tina in Whangarei. Met Sebastiaan reizen we nog een weekje naar de Bay of Islands.

We kijken erg uit naar onze laatste avonturen.

Tot snel!

Jasper en Lonneke

Comments

Please Login or Sign Up to comment.

or

or

New Zealand Roundtrip 2011/2012

christchurch, New Zealand

Home Service done the smart way