7000 travelers are sharing their trips daily at TripNtale, shouldn't you?   Showcase Your Trips Now! X

Deel 7: Waitomo, Raglan, Coromandel

Viewed: 282

Na het rondje door Taupo met tourguide Rob hebben we een aantal parken bezocht in dit vulkanische gebied. Craters of the Moon is een mooie rondwandeling langs kraters die ontstaan zijn door geisers. Een tweede park, Hidden Valley, is bereikbaar met een tochtje per boot over een meertje. Hier troffen we kokende riviertjes aan met gekleurde algen langs de randen, modderpoelen en geisers.

Hierna zijn we richting de westkust gereden, eerst via Waitomo. Dit plaatsje is bekend om zijn vele grottenstelsels en de zogenaamde glowworm. Deze insecten maken lichtpuntjes op de plafonds en wanden van de donkere grotten, lijkend op een sterrenhemel. Hiermee lokken ze vliegjes naar hun spinneweb-achtige draden die naar beneden hangen. We hebben een mooie tour gedaan door twee van deze grotformaties.

Het surfplaatsje Raglan is een zeer relaxed en charmant dorpje met veel leuke barretjes en designwinkeltjes. Hier zijn we 3 nachten gebleven en hebben we o.a. surfplanken gehuurd, gekayakt en gezwommen in de baai en genoten van de hottub.

Meer richting het noorden, ter hoogte van Auckland aan de westkust, verbleven we twee nachten in Piha, in een geweldig hostel midden in de natuur. Hier hebben we flink gewandeld. Zo hebben we gelopen naar een waterval en door de heuvels met zonsondergang. Verder hebben we een 4 uur durende hike ondernomen over de kliffen en terug door de prachtige wetlands en langs het zwarte strand.

Hierna hebben we Sebastiaan en Tina ontmoet in Auckland, waar we een nachtje zijn gebleven. We zijn overdag naar de Skytower en de Auckland Art Gallery geweest. 's Avonds hebben we in ons hostel gekookt. We zijn daarna door een met lampionnen en lichtbeelden verlicht park gelopen. Hier werd het Chinese nieuwjaar gevierd: "The year of the dragon". We sloten de avond af aan het waterfront met zijn vele cafés.

De volgende dag zeiden we Sebas en Tina gedag na lunch in Sebastiaans nieuwe woning en een wandeling naar One Tree Hill, vanwaar we een mooi uitzicht hadden over de stad en zijn vele vulkanen.

Onze volgende bestemming was Coromandel Peninsula, helemaal oostelijk. Vanuit Coromandel-town hebben we diverse wandelingen gemaakt naar mooie uitzichtpunten vanwaar je de vele eilandjes in zee kunt zien liggen. Ook hebben we kennis gemaakt met de enorme Kauri-bomen. Gisteren hebben we mountainbikes gehuurd en een mooi tochtje langs de kust gemaakt.

Vandaag is onze laatste dag in deze omgeving. Vanavond slapen we in Hahei en daarna reizen we noordelijk tot boven Auckland.

Groetjes!

Jasper & Lonneke

Comments

Please Login or Sign Up to comment.

or

or

New Zealand Roundtrip 2011/2012

christchurch, New Zealand

Home Service done the smart way