TripNtale is the best place to show off your travel   Upload Photos Now! X

Deel 4: Kaikoura, Abel Tasman & Nelson

Viewed: 186

Vlak voor het vertrek vanuit Christchurch werden we daar in de middag verrast door een aardbeving van 5.9. Sebastiaan heeft ons direct opgepikt en dit was nog eens een mooie bevestiging dat hij beter deze stad kan verlaten. Onderweg in de auto volgde nog een beving van 6.0... Een bizarre ervaring.

Eind van de middag arriveerden we in Hamner Springs. Dit rustige afgelegen plaatsje staat bekend om zijn warme bronnen en dit was dan ook de perfecte locatie om bij te komen van de gebeurtenissen. De volgende dag vervolgden we onze reis richting Kaikoura om daar de kerst te vieren. Onderweg hebben we geluncht op een panoramische locatie.

De Dusky lodge in Kaikoura is een geweldig hostel voorzien van zwembad, sauna en hottub. Met het prachtige weer konden we daar met onze kerstmuts op heerlijk in en aan het zwembad relaxen. Ook hebben we daar nog wat uitstapjes gemaakt. We hebben een te schattige zeehond pup gezien bij een watervalletje en een wandeling gemaakt langs de kust van het peninsula met rotsige plateaus. 2e kerstdag stond het vervullen van Lonnekes droom op de agenda! Met de boot gingen we op zoek naar de Dusky dolfijn. Jasper heeft hier 4 jaar geleden gezwommen en ging mee om te kijken. We troffen een school van ruim 300 :D. Lonneke kon 4x het water in en het was voor haar een geweldige ervaring. Ook hadden we de mazzel dat we zelfs een bultrugwalvis hebben gezien.

Voor oud en nieuw wilden we richting Nelson, dus zijn we die kant opgereden en hebben we eerst nog 2 nachtjes geslapen in Takaka vlakbij het Abel Tasman national park. De Golden Bay dankt zijn naam aan zijn mooie goudgele stranden. Hier hebben we wat gewandeld. Ook zijn we nog verder doorgereden richting Farewell Spit: het meest noordelijke punt van het Zuid-eiland. We hebben nu dus beide uiteinden bezocht. Het brede strand daar had bijzondere rotsformaties waarvan er één op een olifant lijkt. Op dat strand troffen we ook weer zeehonden aan. Op de terugweg zijn we nog gaan kijken bij de Devils Boots. Deze limestone pilaren hangen over de weg door de unieke erosie. Het lijkt alsof er 2 voeten uit de grond steken. Daarna bezochten we de de Pupu springs: het meest heldere water ter wereld! Je kan daar dus meters diep kijken.

Daarna zijn we terug gereden naar Nelson. We wilden graag naar het Paradiso hostel waar Jasper en Sebastiaan eerder met nieuwjaar verbleven. Dit party hostel heeft ook een zwembad, hottub en sauna waar veel jeugd op afkomt. Kortom: de ideale locatie om 5 nachten los te gaan ;) Op Trafalgar square hebben we als eerste land ter wereld afgeteld. We zitten hier op dit moment (nieuwjaarsdag) nog aan het zwembad. Om 12 uur vanmiddag hebben we hier geproost op de Nederlandse jaarwisseling.

Iedereen bij deze dan ook de beste wensen voor 2012!

Jasper, Lonneke & Sebastiaan

Comments

Please Login or Sign Up to comment.

or

or

New Zealand Roundtrip 2011/2012

christchurch, New Zealand

Home Service done the smart way