TripNtale is the best place to show off your travel   Upload Photos Now! X

Deel 3: Zuidkust, Fiordland & Back to Christchurch

Viewed: 186

Vanaf de Catlins rijden we verder naar het zuiden en weer omhoog via de westkust. Onderweg maakten we nog een wandeling langs de kust van Riverton, waar Lonneke een mooie Paua-schelp op het strand heeft gevonden. Ook stoppen we nog voor een korte wandeling met uitzicht op een wetland. In Manapouri overnachtten we aan een meer, waar we werden lastiggevallen door de hier welbekende sandfly...

In de ochtend stapten we aan boord van de Fiordland Explorer voor een overnight cruise op de Doubtful Sound: één van de minder toegankelijke, maar mooiste fjorden van Nieuw Zeeland. Het regent daar veel: 6-8 meter per jaar! Dit draagt echter bij aan de mysterieuze sfeer van de hoge stijle bergen die uit het water rijzen en verdwijnen in de wolken, en de vele tijdelijke watervallen die dan ontstaan. Vanaf de boot zagen we dolfijnen, pinguins en zeeleeuwen. Toen we die middag voor anker lagen konden we kayakken langs de waterlijn en zwemmen in het nog wat frisse water. De volgende ochtend werden we om 6.00u. gewekt door het starten van de motor. Met iets beter weer konden we de fjorden nog duidelijker zien en het kalme water spiegelde de bergen prachtig.

We zetten we koers terug naar de haven en vervolgden onze reis naar Te Anau. Daar hebben we diezelfde dag nog een flink deel van de Kepler track gewandeld.

Het meest bekende fjord heet de Milford sound. De weg hier naar toe is erg bijzonder en panoramisch. We zijn deze weg heen en weer gereden en zijn onderweg gestopt op een aantal mooie plekken: de mirror lakes, een wandeling door regenwoud, mooie waterval en volledig met mos begroeid bos met enorme bomen.

We reden verder langs Queenstown naar Kinloch waar we een nacht in een hostel zaten met hottub en relaxte filmruimte met gratis popcorn, maar door de regen en vele Sandflies besloten we hier weg te gaan.

In Omarama, meer landinwaarts sliepen we 2 nachten. Het was ons 5-jarig samenzijn en de lucht was strakblauw! In de ochtend bezochten we de claycliffs: bijzonder hoge scherpe pieken met uitzicht over het wijdse dal. We reden naar lake Benmore waar we de peninsula walkway deden en lunchten met geweldig uitzicht over dit enorm lang uitgestrekte meer. Die middag bezochten we een wijngaard waar we op het terras een selectie wijnen hebben geproefd. De avond sloten we perfect af met als verrassing voor Lonneke een zonsondergang vanuit een privé wellness-pod met sauna en hottub. Na een romantisch aanzoek en een ‘ja!’ging de fles bubbles open. Jawel... We’re getting married!

Door naar lake Tekapo! Melkachtig blauw water... Door vermalen gesteente door de gletsjer in combinatie met de weerkaatsing van de zon krijgt dit meer zijn unieke kleur. Daar hebben we gewandeld en genoten van een mooie zonsondergang.

In Methven, ski-oord in de winter, bleven we 2 nachten en waren de enigen in dit grote hostel. We maakten daar een boottocht in een snelle jetboat over de Rakaia river en werden afgezet om terug te wandelen met mooie uitzichten over de Rakaia Gorge.

Dit was de laatste bestemming van onze eerste rondreis samen. We zijn weer in Christchurch waar we met Sebastiaan gisteren in ons hostel gezellig hebben geaperatieft en gekookt. Hij werkt nog 2 dagen voor onze rondreis met zijn drieën richting het noorden langs de oostkust en zal dan naar Auckland verhuizen waar  hij is aangenomen voor zijn nieuwe baan en met Tina zal gaan samenwonen. Vanavond is het afscheid van zijn werk waar we getuigen van mogen zijn.

Groeten en een fijne kerst!

Jasper & Lonneke

Comments

Please Login or Sign Up to comment.

or

or

New Zealand Roundtrip 2011/2012

christchurch, New Zealand

Home Service done the smart way