TripNTale is the best place to share your travel   Upload Photos Now! X

Manaus - Amazonas

Viewed: 343

MANAUS:

Turen fra Santa Elena til Manaus tog det meste af et døgn. 3-4 timer i taxi til boa vista, lidt ventetid der og så 14 timer i bus. Men det var nu ok, man begynder så småt at vende sig til det.

I Manaus fandt vi et hostel og vi fandt også hurtigt en Amazonas-jungletur. Vi brugte dog lige halvanden dags tid i Manaus for at komme til hægterne. Aftenen/natten før der var afgang til Amazonas, blev vi inviteret med til en gadefest i nærheden af vores hostel. Der fik vi virkelig set hvordan Brasserne fester, hold da fast, det bliver vildt at komme til Rio!

Dagen efter tog vi afsted ved en 8 tiden morgen. Destination; Junglen! Vi havde lidt tømmermænd fra dagen før, så vi var ikke så oplagte de første par timer. Men da vi kom frem den lodge vi skulle bo på de næste par dage fandt vi nogle hængekøjer og  fik os en lur. Senere skulle vi ud og ro i noget kano i et par timer. Vi så ikke så mange dyr udover falke, grippe, ørne, andre fugle og så en helvedes masse insekter. Men vi set noget regnskov og generelt bare flot natur.

På andendagen bade vi lidt i Amazonas, selv om der var masser af piratfisk, caimans, delfiner og andre sjove ting i floden. Vi fiskede også lidt efter nogle piratfisk, men fangede ikke så forfærdeligt mange – og dem vi fangede var forfærdeligt små. Efter aftensmaden tog vi ud i mørket i en motorbåd og ledte efter Caiman krokodiller/alligatorer. Vores guide Osman fandt en lille 40 cm fætter, som vi fik lov til at holde og tage billeder af. Det sjoveste var da en englænder tabte øglen og en ukrainsk/tysk pige gik fuldstændig i panik! J

Den 3. overnatning skulle bruges på overnatning i junglen, igen i hængekøje. Mens vi huggede noget brænde med en machete og prøvede at lave et bål, fiskede vores guide et par større piratfisk end dem vi havde fanget dagen før, heldigvis. Vi havde også en kylling med der skulle steges over bålet sammen fiskene, men det var kun sidstnævnte der nåede at blive færdige, da der pludselig trak mørke skyer ind over lejeren og det begyndte at regne. Intet kylling til os alligevel, den tog diverse dyr sig af i løbet af natten. Vi måtte nøjes med nogle kolde ris, lidt salat og så var vi syv mennesker om at dele de to mellemstore piratfisk. Det var godt vi havde en flaske cachaca med til at falde i søvn på. Vi fik 10 timer i en hængekøje mens det pissede ned og tordnede og bragede over os. Heldigvis hang vores hængekøjer da under et halvtag.

Da vi vågnede dagen efter tog vi ud for at se, om vi kunne finde et dovendyr. Der gik et par timer før Osman spottede et højt oppe i et træ. Rask som han var, klatrede han som en abe op ad den 15 m høje stamme – og der var ikke mange grene at holde i. 10 min senere stod vi med dovendyr og tog billeder og film - great fun, for os ihvertfald – nok ikke så meget for dovendyret. Senere samme dag tog vi tilbage til Manaus, hvor vi har været de sidste par dage. Igår regnede og tordnede det voldsomt, men i dag ser det nu nogenlunde ud. Her sker ikke så meget, og vi ser egentlig mest frem til bare at komme afsted til Rioi morgen aften.

Alt er vel her, vi håber i også har det godt i Danmark :D

Ciao

Comments

Please Login or Sign Up to comment.

or

or

Manaus - Amazonas

Manaus - Amazonas, Brazil

Home Service done the smart way